sobota, 24 października 2015

Top 5 Wednesday w sobotę Autorzy, których odkryłam w tym roku

Środowy tag z opóźnieniem. Tym razem miałam wybrać pięciu autorów, których poznałam w 2015. Na początku wydawało mi się to łatwym zadaniem, ale zerknęłam na listę przeczytanych książek w tym roku i mina mi zrzedła. Klęska urodzaju! Ale z wielkim trudem udało mi się wybrać piątkę.


Naomi Novik- odkryta przy okazji Wybranej, która co prawda nie podbiła mojego serca, ale zaciekawiła na tyle, że na pewno sięgnę po smoczą serię. 
Jane Nickerson - dowód na to, że literatura młodzieżowa nie musi być ugrzeczniona. Autorka bardzo ciekawego retellingu baśni o Sinobrodym, polecam. 
Katarzyna Kwiatkowska- polski retro kryminał w takiej wersji to ja lubię. Precyzyjnie skonstruowana intryga, ciekawe postaci, brak szokowania na siłę czytelnika. Czytanie Zbrodni w błękicie przynosiło mi ulgę w czerwcowe upały. 
Anna Nieznaj i Marcin Jamiołkowski- trochę oszukuję, ale dzięki temu mogę napisać o obu autorach z Genius Creations. Anna pisze sf, Marcin urban fantasy i oboje robią to świetnie. 
PavolRankov - moje odkrycie roku. Naprawdę, jeśli nie czytaliście, idźcie czytać. Teraz! Ja czekam z wypiekami aż Matki wrócą wreszcie do mojej biblioteki.
ScottWesterfeld- lubię powieści o pisarzach. A tu bohaterka jest młodą pisarką, pisze swoją powieść w czasie NaNoWriMo, wyjeżdża do Nowego Jorku. Afterworlds pozwala czytelnikowi zajrzeć do świata młodych pisarzy i wydawnictw. 

A Wy kogo odkryliście w tym roku? A może skupiliście się na znanych już autorach?

0 komentarze: