środa, 26 września 2012

Pitch Dark: Dark Days of Summer Sampler



Samplery znalazłam na Amazonie, dostępnych jest kilka, niektóre za darmo! Uznałam, że warto skorzystać, część z zamieszczonych w nich powieści na pewno bym pominęła, szukając lektury.
Otrzymujemy dość długie fragmenty(po pięć rozdziałów) pięciu powieści. Na końcu każdej z nich podano nawet krótkie omówienie. Trochę szkoda, że dopiero po przeczytaniu fragmentu zapoznajemy się z opisem całości, gdyby opisy umieszczono na początku, od razu zrezygnowałabym z lektury dwóch fragmentów.


Supernaturally (seria Paranormalcy)  Kiersten White
Fragment drugiego tomu, więc te pierwsze rozdziały są raczej wprowadzeniem i przypomnieniem, co działo się wcześniej. Bohaterka przypomina mi młodszą wersję Rachel z serii Kim Harrison. Plus za postać wampirzycy, minus za niemal niekończące zachwyty nad Lead’em.
Fateful Claudia Gray
W momencie gdy główna bohaterka przyznała się, że następnego dnia płynie do Ameryki, czekałam aż padnie ta nazwa. Kiedy wreszcie pojawił się Titanic, przestałam czytać. Wilkołaki i pokojówka na Titanicu to dla mnie za dużo. Nie podobał mi się też styl, w jakim została napisana.
Cold Kiss Amy Garvey
Interesujący pomysł, który obawiam się, że zostanie rozwiązany zgodnie z prawidłami paranormal romance. Główna bohaterka poznaje chłopca, zamieniają może dwa zdania, a ona już nie może przestać o nim myśleć. Szkoda, bo wciągnęła mnie historia Wren, rzadko spotyka się taki ładunek emocjonalny w powieściach dla młodzieży. Stylistycznie chyba najlepszy fragment ze wszystkich.
A Beautiful Dark Jocelyn Davies
Przeczytałam kilka recenzji książki, część bardzo niepochlebnych. Jednak fragment, który dostałam jest bardzo dobry. Ta historia powinna się rozwinąć w nad wyraz smakowite urban fantasy.
Eve Anna Carey
Drugi fragment, którego nie doczytałam. Antyutopia, młoda dziewczyna, wielka zmiana w życiu. Poległam, gdy przeczytałam, że wszyscy mężczyźni to dranie, jedynie Król jest dobry i należy go słuchać bezwzględnie. 

Najbardziej podobały mi się Cold Kiss i A Beautiful Dark, zamierzam też przeczytać pierwszy tom Paranormalcy. Dwie pozostałe znudziły mnie, odłożyłabym je na półkę w księgarni.
Co sądzicie o tego typu wydawnictwach? Warto je kupować? Czy któryś wydawca w Polsce również wydaje coś takiego?

PS. Skończyłam Ucznia Skrytobójcy Robin Hobb, recenzja wkrótce.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Polscy wydawcy też udostępniają bezpłatnie fragmenty powieści.

Edzik pisze...

Awww, jestem wzruszona, że sięgnęłaś po Hobb :D Ja sama skrytobójcę przeczytałam dopiero niedawno i podobał mi się mniej od serii z Żywostatkami, ale w sumie to był tylko jeden tom, więc nie powinnam oceniać całości ;) Ciekawa jestem tej recenzji... mnie trochę książka pozaskakiwała, ale ja jestem naiwnym knujem :D