piątek, 4 lipca 2014

Zapakujmy czerwiec


Okazuje się, że i w tym miesiącu mogę się pochwalić fizycznym stosikiem. Liczyłam, co prawda, że będę mogła do niego dorzucić trzeci tom Trylogii Griszy, ale paczka ma drobne opóźnienie. Nic straconego, mam już podwaliny pod stosik lipcowy.

Całe trzy książki, oh yeah. Takeshi powędrował już do biblioteki, stąd jego brak.

 
Trylogia Przedksiężycowi- zrecenzowana TU, więc chyba powiedziałam już wszystko. Wersja tl;dr- świetna powieść, przeczytajcie! Tylko koniecznie mając pod ręką wszystkie trzy tomy.
Takeshi. Cień śmierci.- też zrecenzowane TU. I też uważam, że powiedziałam wszystko.
Mechaniczna księżniczka- wreszcie! Wreszcie udało mi się ją zmęczyć. Próbowałam i tradycyjnie i w formie audiobooka, po polsku i po angielsku, w końcu się udało. Nie powaliła mnie ta historia. Recenzja będzie. Na razie mogę powiedzieć, że nie polecam audiobooka, chyba że bardzo lubicie aktora.
Nadciąga burza – lektura lekka, łatwa i przyjemna, na wakacje i plażę idealna. Miało być o nekromantach w carskiej Rosji, ale to naprawdę romans z lekkim nekromanckim akcentem. Plus za wykorzystanie rosyjskiego folkloru, ciekawą wizję wampiryzmu i ducha cara. Minus za tabuny nieistotnych postaci, w których ciężko się połapać. I wykorzystanie znienawidzonych przeze mnie tropów literackich (w chwili kiedy mamy się czegoś dowiedzieć, bohaterka omdlewa; bohaterka nagle wie coś, czego nie wiedziała, a nie opisano nigdzie zdobywania tej wiedzy). Oraz nieustanne „och, co prawda należę do szlachty, ale nie jestem nikim ważnym, takich księżniczek jak ja są dziesiątki. Nasza loża/dacza itp. Są tuż obok carskiej, ale to nic nie znaczy.”.
W Polsce wydano tylko pierwszy tom, więc na razie kończę przygodę z Katią. Nie podobało mi się tak, bym ściągała książki z zagranicy, ale jeśli polski wydawca wypuści kolejne tomy, z chęcią przeczytam.

Dowód na to, że Takeshiego miałam. I że niektórzy domownicy bardzo go doceniali ;).
Lipiec zapowiada się bardziej imponująco. Mam nową Jadowską, nową Maas, kilka książek z biblioteki i poleconą Link.

0 komentarze: