środa, 20 lutego 2013

Co, gdzie, kiedy, jak, po co i dlaczego – czyli o moich nawykach czytelniczych


Nie jest to do końca tag, choć pomysł krąży po yt. Ja podpatrzyłam go u Katytastic. Jeśli ktoś ma ochotę, zapraszam do zabawy.

photo via google
CO
Co czytasz najchętniej?
Hm, wszystko co dobre ;). Lubię fantastykę, najbardziej urban fantasy, oraz książki historyczne. Jeśli coś zawiera w sobie damy w gorsetach i dżentelmenów, musi być dobre, dlatego ostatnio nieśmiało podczytuję steampunk.
Co wybierasz w sklepie ( audiobooki, twarda/miękka oprawa, e-booki)?
Ostatnio, najchętniej ebooki, bo mogę je czytać wszędzie, a moja torba nie waży tony. Przeważnie kupuję książki w miękkich oprawach, z musu. Audiobooki się u mnie nie sprawdziły, zbyt łatwo traciłam wątek.

KIEDY
Kiedy czytasz? Ile czasu spędzasz na czytaniu?
Czytam kiedy tylko mogę. Rano, wieczorem, w nocy... czytanie to mój ulubiony sposób na zrelaksowanie.
Kiedy kupujesz książki?
Po wypłacie ;). Zazwyczaj na początku miesiąca, chyba że coś przykuje moją uwagę.

GDZIE
Gdzie czytasz?
W autobusie, w wannie, w windzie, w taksówce.... W każdym miejscu można czytać!
Gdzie kupujesz książki?
Na Amazonie. Albo w Empiku. Czasem w Matrasie. Zdarza mi się skorzystać z kiermaszu taniej książki w Auchan.


DLACZEGO
Dlaczego czytasz książki?
Bo umiem? Nie wiem, nie jestem w stanie wyobrazić sobie życia bez literatury.
Dlaczego kupujesz książki (zamiast je wypożyczać)?
Żeby były moje. Nie lubię zapachu książek z biblioteki i świadomości, że tyle innych osób czytało ją przede mną. Niektórzy zbierają znaczki, ja kolekcjonuję książki.

KTO
Przy kim czytasz?
Przy wszystkich. Nie mam problemu z czytaniem w miejscu publicznym, co najwyżej inni mają problem z oderwaniem mnie od lektury.
Kto kupuje Ci książki? Komu kupujesz książki?
Książki kupuje mi rodzina, przyjaciele, ja sama. Lubię obdarowywać ludzi książkami, ale często mam ten kłopot, że nie wiem co dana osoba już czytała, a czego nie.

JAK
Jak czytasz? (inne nawyki czytelnicze i rytuały)
Szybko. Przez jakiś czas bardzo niszczyłam książki podczas czytania, teraz jest już lepiej. Używam jako zakładek wszystkiego co jest pod ręką- zupka w proszku, łyżeczka, przypadkowe papiery, biżuteria...
Jak dużo wydajesz na książki? Ile książek posiadasz?
Nie wiem, nie liczę. Kupuję w dwóch walutach, więc tym bardziej ciężko mi się zorientować. Ale ideał posiadania wygląda mnie więcej tak:

znalezione na google.com


0 komentarze: