niedziela, 13 maja 2012

Review: Anna Dressed in Blood


Anna Dressed in Blood
Anna Dressed in Blood by Kendare Blake

My rating: 3 of 5 stars



Powinnam zwracać większą uwagę na sekcje w księgarniach. Anna we Krwi stała w dziale Młodzieżowym i tam właśnie przynależy.
Zazwyczaj łatwo mnie wystraszyć i nie czytuję horrorów. I "Anna..." do pewnego momentu była straszna. Potem stała się ciekawą mieszanką paranormalnego romansu dla nastolatków i historii o duchach w stylu "Ducha Canterville". A mogło być tak pięknie, to znaczy strasznie.
Denerwowały mnie dziury w fabule:
- zachowanie Anny zmienia się, ale nigdy nie wyjaśniono dlaczego
- nie rozumiem do tej pory dlaczego Anna zginęła w taki, a nie inny sposób.
- ani dlaczego w książce, gdzie rodzina i przeszłość stanowią ważną motywację dla głównego bohatera, jego matka należy do najbardziej papierowych i stworzonych po łebkach postaci.
Bardzo podoba mi się mitologia świata, duchy, sceny polowań należą do najlepszych w książce.
Bohaterowie, poza Anną, są dość schematyczni- królowa szkoły, kapitan drużyny, dziwny dzieciak- ale dzięki zmianie konwencji nie drażnią. natomiast Cas wkurzał mnie strasznie, miałam mnóstwo uciechy z pewnego obiadu.
Główny zły jest naprawdę interesujący i tajemniczy aż do końca, a jego powiązanie z głównym bohaterem dobrze nakreślone.
Podobał mi się zwrot akcji na końcu powieści, oraz zakończenie. Ta książka to nie arcydzieło, ale kawał porządnego czytadła. Jeśli tylko główny bohater nie wkurzy Was zanadto.



View all my reviews

0 komentarze: